PAIMENKIRJE VUODELLE 2017

Siunattua armon vuotta 2017!
Messuyhteisömme paimenena olen muutaman vuoden ajan kirjoittanut näitä kirjeitä, joissa luon katsausta menneeseen ja tulevaan vuoteen. Vuoden 2016 jälkeen olemme hyvällä paikalla, vuodesta 2017 on tulossa mielenkiintoinen mutta mahdollisuuksien täyttämä.

VUOSI 2016
on ollut Mikaelmessu-yhteisölle hyvä vuosi, nostan esille muutamia eteenpäin menemisiä, vaikka enemmänkin oli kiitoksen aiheita.

1. Messun kasvu ja kehittyminen

Mikaelmessun peruskävijämäärä on ollut koko ajan n. 10-20% kasvussa. Perusmessussakin on aina  yli 100 sitoutunutta kävijää, mikä on jo hyvä määrä. Joulu ja Blues Brothers vetivät 300-500 kävijää, joten tietoisuus uudesta messusta on leviämässä. Sama kasvu on ollut lasten pyhiksessä. Suuri ilon aihe on ollut myös Mikaelmessu house bändin aloittaminen ja äänentoiston digitalisointi, mikä mahdollistaa takuulaadukkaan messun. Rukouspalvelijoita ja leivänlaittajia kaipaisin muutamia uusia. 🙂

2. Perheiden perustaminen

Vuoden alussa aloitimme seurakuntaperheiden muodostamisen ja vuoden kuluessa niitä on syntynyt jo reilu kymmenen. Tämä tarkoittaa liki kahtakymmentä sitoutunutta vetäjää (perheiden isät ja äidit) ja yli sataa henkeä näissä ryhmissä. Minun ja monen mielestä, näissä ryhmissä on sitä jotain, mitä on tarvittu. Nyt oikeasti alamme kasvaa YHTEISÖNÄ, jossa on lähellä ihmisiä, joiden kanssa jakaa elämää kristittynä. Jos et vielä ole löytänyt perhettäsi, tutustu perheisiin Mikaelmessun nettisivuilla.

3. Viestintä

Suuri liike eteenpäin evankelioinnissa (erit. somessa) on ollut Mikaelmessun uusien nettisivujen avaaminen keväällä. Mikaelmessu näkyy nyt myös fb:ssa, youtubessa ja instassa (käy klikkamassa). Nyt meillä on sivut, joita kehtaa näyttää kavereille, joten kehdatkaa tykätä, kommentoida ja jakaa kutsuja somessa! Erityisesti nuorten ja nuorten aikuisten tavoittaminen on sydämelläni ja ikäryhmän papin Matti Hernesahon tavoitteena. Syksyllä palkkasimme myös Hanne Tuuloksen yhtenä päivänä viikossa vastamaan Love People työstä ja viestinnästä (mikä on näkynyt myös printtinä). Jos voit pienelläkin summalla sitoutua yhteisömme kehittämiseen edelleen eli Jipun tai Hannen työhön Mikaelmessun hyväksi, tutustu ohjeisiin Mikaelinystävien nettisivuilla.

VUODEN 2017 PAINOPISTEET

Kiitos tästä ja kaikesta muusta, mikä vuoteen 2016 liittyy kuuluu Jumalalle! Mutta myös teille jokaiselle mikaelmessulaiselle. Tästä on hyvä jatkaa vuoteen 2017, johon myös on asetettu painopisteitä, niin suhteessa Jumalaan (UP), yhteisömme sisäiseen kehityksen (IN) ja ulospäin suuntautumiseen (OUT).

1. UP – RUKOUS

Syksyn painopisteenä oli myös rukous. Sen lisääminen niin yksityiselämässä, seurakuntaperheissä kuin yleisesti seurakunnassa. Alkuinnostus oli hyvä, alfa kurssi täyttyi ja asiat yhteisössä rullasivat. Loppu vuodesta tapahtui rukous hiipumaa, mikä heti näkyi toiminnassa (ei katastrofina vaan hitaampana rullaamisena ja tökkimisenä). Pitäkää rukous tänä vuonna ykkösenä: muusta palvelutyöstä voi himmata, mutta rukoilkaa lakkaamatta yhteisömme puolesta. Vuonna 2017 muistetaan myös 100-vuotiasta Suomea ja Kristuspäivää 2.12. Turussa.

2. IN – YKSEYS  (Suomi 100v teema ”Yhdessä”)

Mikaelmessu kasvaa ja monimuotoistuu. Herätys aktivoi aina diaboloksen eli erilleen heittäjän (alias sielunvihollinen). Pitäkää kaikissa tilanteissa tärkeimpänä Jeesusta ja hyväksykää jokainen syntinen, koska Jeesuskin hyväksyy. Arvomme ARMO-RAKKAUS-ILO koskevat jokaista. Antakaa anteeksi, rakastakaa seurakuntalaisia, jotka poikkeavat teistä ja mielipiteistänne ja olkaa positiivisia (=toisista hyvää puhuvia). Jeesus meitä tässä auttakoon vuonna 2017, joka tulee taas repimään niin kirkkoa kuin kristikuntaa. Rukoilkaa ja asettukaa sen yläpuolelle eli Kristuksen luo!

3. OUT – UUSIEN KUTSUMINEN

Niin minulla kuin monella muullakin on tässä parannuksen paikka. Kutsunko ystäviäni tuttujani Mikaelmessuun, perheisiin, Kirkonmäki-tapahtumiin, kirkkokonserteihin yms. niin livenä kuin naamakirjassa jakaen? Jeesus sanoo: menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni! Rukoile Jeesusta, miten toteuttaisin hänen käskyään elämässäni tänä armon vuotena. Kaikkia kutsumme, mutta erityisesti nuori sukupolvi on haasteemme!

Vuotta 2017 on vaikea ennustaa, mutta kun rukoillen kuljemme, on aavistukseni pelkkää hyvää. Unelmoikaa uudesta, kuunnelkaa Herraa armon levosta käsin ja rakastakaa toisianne, siitä kaikki tuntevat teidät Jeesuksen opetuslapsiksi (Joh. 13: 34–35).

Teitä siunaten, paimenenne Pasi

15.1.2017 Pasi Jaakkola: "Haluamme tarjota perheen joka muuttaa maailmaasi."
"Kaikki lähtee rukouksesta" - kuulumisia uudenvuodenpäivän rukousjuhlasta
Kiitos, kun jaat...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+